Kom weer in Balans met yoga

Bewustheid is het begin van een transformatieproces waarbij je kan kiezen voor een andere manier van zijn. ~ ingspire

Niet alleen het weer maakt deze maand een omslag, ook wij kunnen even tijd nodig hebben om de juiste balans weer vinden. Als iets ergens in je lijf uit evenwicht is, kan dit invloed hebben op verschillende processen. Jouw lichaam kan je dat op ongewenste en onverwachte manieren laten merken. Wanneer we pijn ervaren in ons lichaam en onrust in de geest, dan kan Yoga je toegang geven tot delen van jouw innerlijke wereld waar je eerder wellicht nooit bewust van bent geweest. Yoga docente Judith Voermans van HappYou vertelt hier meer over.

Bewust aanwezig Zijn

Yoga, je hoort steeds meer om je heen dat mensen er baat bij hebben. Waar yoga voorheen nog bestempeld werd als zweverig, is steeds meer bewezen dat het beoefenen van yoga ervoor zorgt dat je lichaam gemakkelijker herstelt van pijn en onrust.

Hoe kan dat dan? Wat is er aan de hand? We staan voornamelijk altijd maar in de ‘aan- stand.’ We zijn de hele dag bezig met onze activiteiten, telefoon of gedachten die door ons hoofd gaan. Maar zijn we wel bewust aanwezig in ons lichaam en in het moment?

Het beoefenen van yoga helpt je om in het moment te zijn, je lichaam echt te voelen. Je drukt de onrust en pijnen niet weg, maar laat deze er juist zijn. Je gunt jouw lichaam tijd om diep te mogen ontspannen en helpt de geest te bevrijden van zorgen en afleidingen.

Adem als belangrijke energiebron bij Yoga

Yoga oefening bij pijn en ongemak in het lichaam

De adem is je anker, je adem is je trouwe vriend, je adem liegt namelijk nooit.

De kracht van yoga zit in de koppeling van de adem aan de bewegingen. De adem is je anker, je adem is je trouwe vriend, je adem liegt namelijk nooit. Onbewust ademen we weleens verkeerd, dit komt vaker voor dan je denkt. Verkeerd ademen ontstaat vaak door bijvoorbeeld angst, stress, pijn en spanning in het lichaam of na een traumatische ervaring. Behalve lichamelijke klachten kan dit ook geestelijke onrust met zich meebrengen.

Als je onrustig en hoog ademt, is je denken ook onrustig. Adem je rustig en laag in de buik, dan wordt je hele gestel vanzelf rustiger. Door met regelmaat yoga te doen en dus bewegingen aan de adem te koppelen, ga je steeds meer begrijpen hoe dat werkt. En belangrijker nog, je kan dit ook toepassen in je dagelijks leven. Want Yoga is meer dan een uurtje op de mat, Yoga integreer je uiteindelijk in je dagelijks leven.

Speciaal voor jou!
Yoga oefening bij Onrust en pijn in het lichaam

Doe je mee met een eenvoudige ‘instap oefening’ om bovenstaande te ervaren? Door de fijne stretches in deze yoga houding en de bewuste adem ervaar je direct al verlichting. Ontdek hieronder een verborgen youtube kanaal met een toegankelijke yoga oefening bij pijn en onrust van 10 minuten!

Ga naar de gratis Yoga oefening

10 minuten video

cog

Welkom op Ingspire


NIEUW - Zingeving in tijden van het Coronavirus Binnenkort! - Zingeving cursussen

Geïnspireerd blijven?

Ik wil zinvolle inspiratie over: *

Volg je ons ook al?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.