Slaap

Gun jezelf rust, uit de rust komt de kracht ~ ingspire

Kan je niet slapen?

Slapeloosheid kent vele vormen en oorzaken. De één kan moeite hebben met inslapen, de ander heeftjuist moeite met doorslapen en de ander wordt ’s ochtends te vroeg wakker. Stress, spanning, piekeren, een aandoening of voeding kunnen oorzaken zijn van slaapproblemen.

Slapeloosheid een enkele keer is niet erg. Echter als het chronisch dreigt te worden breekt het slaaptekort je op.. en is het belangrijk om zelf maatregelen te treffen en als dat niet werkt een deskundige zoals je huisarts te benaderen.

Laat je inspirerend door deze Quotes voor het slapen gaan die jou kunnen helpen na een onrustige dag

Probeer deze 3 tips een voor een betere nachtrust

  1. Probeer drie kwartier voor dat je naar bed wilt gaan, al je apparaten uit te zetten en even tot rust te komen. Zet een lekker kopje thee op basis van Valeriaan. Valeriaan heeft een licht rustgevende werking. Ook een warme beker melk kan helpen om in slaap te komen. Probeer cafeïne houdende dranken te vermijden zoals thee, koffie en cola.
  2. Neem eens een warme douche of bad voor dat je naar bed gaat. Het is vaak wat gemakkelijker om in slaap te komen doordat het bloed zich in het lichaam anders verdeelt.
  3. Lig je allang in bed en ben je nog steeds niet slaperig ga er dan uit. Want anders wordt het een onaangename plaats waar je lig te wachten op de slaap die niet wil komen. Je kunt even in een andere kamer wat gaan lezen of iets ondernemen wat ontspant.

2 aanraders om te lezen #Slapenloosheid

Leestips: Verbeter je slaap & Omgaan met slapeloosheid

Welkom op Ingspire


NIEUW - Zingeving in tijden van het Coronavirus

Geïnspireerd blijven?

Ik wil zinvolle inspiratie over: *

Volg je ons ook al?

1 reactie. Reactie plaatsen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Fill out this field
Fill out this field
Geef een geldig e-mailadres op.

Menu
Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.